Kätevää ja järkevää – enpä usko

13.12.2017 17-vuotias nuori, joka ei omista nettipankkitunnuksia

On se nykyään kummaa, kun mikään ei onnistu ilman nettipankkitunnuksia.
Menin 4.12. Huittisten matkahuoltoon aikeenani ostaa meno-paluu-bussilippu Poriin. Selitin iloisesti asiani, sillä kuvittelin saavani paperisen lipun niin kuin 1,5 vuotta sitten.

No enpä saanut, vaan heti sanottiin, että mene nettiin ja osta sieltä tai sitten ostat bussin ovelta. Heti mainostettiin kuinka netissä on hienot tarjoukset, että sinne vaan.
Sanoin siihen, että silkka mahdottomuus minulle, koska en omista nettipankkitunnuksia. Sain sen jälkeen vastauksen, että omapa on ongelmasi, osta sitten bussin ovelta.

Tällä hetkellä minua pelottaa, että bussissa ei ole tilaa. Minun on päästävä tietyllä bussilla Poriin, koska se on ainoa, joka menee tarpeeksi aikaisin. Minulla on siellä sovittu juttu, josta en voi olla poissa.

Ydinpointtini oli se, että missä on ollut järki, kun on lopetettu ennakkoon asemalta lipunmyynti? Olettaisin, että bussiasemalta saisi lipun.

Ja missä taas ajateltu vanhoja ihmisiä ja nuoria joilla ei ole nettipankkitunnuksia? Mielestäni ei missään.