Asiakkaat tyytyväisiä Porin terveyskeskusten palveluihin

21.03.2011 - 07:54 Satu Ojala

Asiakastyytyväisyys suurten kaupunkien terveyskeskusten palveluihin on hyvällä tasolla, selviää 18.3. julkistetusta Kuntaliiton tilaamasta selvityksestä. Asiakastyytyväisyyttä mitattiin 12 suuressa kaupungissa.

Valtakunnallisesti keskeisimmäksi kehittämiskohteeksi nousi puhelinyhteyden saaminen terveysasemalle. Tutkimuksen mukaan porilaiset olivat kuitenkin erityisen tyytyväisiä terveyskeskusten puhelinpalveluiden sujuvuuteen. Vahvuudeksi koettiin juuri puhelinyhteyden saaminen sekä puheluun vastanneen henkilökunnan käytös ja ammattitaito.

Myös odotusaika ja tiedonsaanti ilmoittautuessa sekä ilmoittautumisen sujuvuus olivat Porissa kohdallaan. Positiivista palautetta tuli lisäksi kohtuullisesta odotusajasta terveydenhoitajan vastaanotolle sekä toimitiloissa liikkumisesta ja niiden viihtyvyydestä.

Porin perusturvakeskuksen terveys- ja hyvinvointipalveluiden johtajan Esko Karran mukaan Porin tulokset ovat samankaltaiset kuin aiemminkin vuosina 2006 ja 2008 tehdyissä vastaavissa tutkimuksissa.

Tutkimuksen mukaan Porissa vastanneista kuitenkin 93 prosenttia olivat niin tyytyväisiä saamaansa palveluun, että kehuivat sitä perheilleen ja ystävilleen.

Kommentoi asiallisesti

Kirjoita kommenttisi selkeästi ja napakasti. Loukkaavia, henkilöön meneviä tai vihamielisiä kommentteja emme julkaise. Toimitus lukee kommentit ennen julkaisua ja muokkaa niitä tarvittaessa.

Rakentavasti kriittiset, asialliset kommentit ovat tervetulleita.