Lauttakylä-lehden Marika Wolffista Vuoden Myyntitykki

01.11.2018 - 21:51 Toimitus
-Haluan ajatella asioita vähän toisella tavalla kuin muut ja kääntää pakan eri päin, vähän hämmentää. Lauttakylä-lehdessä olen saanut tehdä asioita toisin ja olen saanut luoda itse tekemisen tavan. Marika Wolff sanoo.

Myyntipäällikkö Marika Wolff on valittu Suomen paikallislehdistön Vuoden 2018 Myyntitykiksi Suomen Paikallismediat Oy:n järjestämässä valtakunnallisessa kilpailussa.

Marika Wolff työskentelee Huittisten Sanomalehti Oy:n Lauttakylä-lehdessä ja Iskelmä Satakunnassa.

- Paikallislehdistön Vuoden myyntitykki -palkinnon tarkoituksena on nostaa esille ja kunnioittaa sitä valtavan tärkeää työtä, jota paikallislehtien mediamyyjät tekevät. Ilman sitä Suomessa ei olisi näinkin laajaa paikallislehtien verkostoa eikä pienemmillä paikkakunnilla olisi moniarvoista journalismia, Suomen Paikallismediat Oy:n hallituksen puheenjohtaja Arto Henriksson sanoo.

Hän muistuttaa, että moni paikkakunnallaan nimekäs toimittaja ja päätoimittaja saa yleensä kiittää myös lehtensä mediamyyjiä jokapäiväisestä leivästään ja lehtensä elinkelpoisuudesta, koska tilattavan paikallislehden tuloista keskimäärin noin puolet tulee ilmoitusmyynnistä.

- Erilaiset yritykset ja asiakkaat innostavat. He ovat huipputyyppejä ja näen itsessänikin aika paljon yrittäjäluonnetta, tuore myyntitykki Marika Wolff kiittelee.
Hän toteaa, että joka päivälle on paikallislehden myyntityössä haasteita ja niiden takia on kiva nousta aamulla ylös – kun tiedossa on aina jotakin uutta.

- Haluan ajatella asioita vähän toisella tavalla kuin muut ja kääntää pakan eri päin, vähän hämmentää. Lauttakylä-lehdessä olen saanut tehdä asioita toisin ja olen saanut luoda itse tekemisen tavan.

Paikallislehtien vuoden mediamyyjä palkittiin Suurilla Lehtipäivillä Tampereella 1.11. Vuoden mediamyyjän valitsi SPM Oy:n hallitus- ja kehitys- ja markkinointityöryhmä.

- Myyntitykin valinta ei tänäkään vuonna ollut helppo, niin hyviä hakemuksia saimme. Marika on rakentanut lehdessä lyhyessä ajassa suunnitelmallista myyntiä ja tekemisen tapaa. Lisäksi raati vaikuttui siitä, miten hän on saanut sitoutettua asiakkaat vuosisopimuksiin – jopa puolet lehden asiakkaista on vuosisopimusasiakkaita, mikä on lehtikentässä poikkeuksellista , Arto Henriksson toteaa.

KOMMENTIT
2. marraskuu 2018 - 8:30Nimimerkki: Make
Onnea Marika jatka samaan malliin

Kommentoi asiallisesti

Kirjoita kommenttisi selkeästi ja napakasti. Loukkaavia, henkilöön meneviä tai vihamielisiä kommentteja emme julkaise. Toimitus lukee kommentit ennen julkaisua ja muokkaa niitä tarvittaessa.

Rakentavasti kriittiset, asialliset kommentit ovat tervetulleita.