Yhteistyöllä lisää näkyvyyttä

14.12.2016 Marja-Liisa Hakanen
kuva

Kun puhutaan Huittisten matkailupalveluista, moni paikkakuntalainen saattaa tuhahtaa vähättelevästi ja ihmetellä, mikä meillä matkailijoita kiinnostaisi. Omalle väelle moni asia on tuttu ja itsestään selvä, eikä niille aina osata antaa riittävästi arvoa.

Muualta tulevat näkevät kaupungin aivan toisin. Esimerkiksi monet erikoisliik-keet ja niiden hyvä palvelu saavat aina kiitosta. Tulijoita kiinnostavat myös kulttuurikohteet, kirkko ja museo. Yhtä lailla väkeä vetävät autokaupat ja lihanjalostusyritysten tehtaanmyymälät. Huittisiin ei ehkä tulla viikon lomalle, mutta päivän ja parikin täällä saa hyvin kulumaan.
Huittisissa pidettiin äskettäin matkailun ideariihi, jossa pohdittiin miten tehdä kaikki edellä mainittu paremmin tiettäväksi ohikulkijoille ja matkailijoille. Ratkaisun avaimet ovat yhteistyössä ja tehokkaassa markkinoinnissa.
Verkostoitua jo osataan, ja yhteistyötäkin tehdään, mutta yhtenäinen viesti kau-pungin monipuolisesta tarjonnasta tahtoo aina vain jäädä jonnekin. Tieto matkailupalveluista on vielä kovin hajallaan.
Tämän päivän matkailijat hakevat tietonsa pääasiassa Internetistä. Siellä valttia on näkyvyys mahdollisimman monessa paikassa. Yhteistyötä kannattaa tehdä tässäkin: jokainen voisi linkittää oman yrityksensä sivuille myös paikkakunnan muuta tarjontaa. Kun mahdollisimman moni tekee näin, kaikki saavat lisää näkyvyyttä.